Téma finančnej gramotnosti sa prelínala celým školským rokom. Na záver finančnej gramotnosti v tomto školskom roku sme sa rozprávali o hodnote peňazí a ich ochranných prvkoch. Pozreli sme si video „O eurových bankovkách a minciach“, aké majú ochranné prvky proti falšovaniu - aké bankovky žiaci poznajú. Poznali 200, 100, 50, 10 a 5 eurové bankovky. Rozprávali sme sa, akú majú hodnotu a čo si môžu za ne kúpiť. Vytvorili sme si pojmovú mapu, na čo všetko sa míňajú peniaze. Spoločne sa zhodli, že peniaze treba míňať len na potrebné veci, aby sme ich neminuli všetky. Treba rozumne hospodáriť a radšej odložiť, aby mali finančnú rezervu.
Dostali za úlohu navrhnúť a nakresliť svoju bankovku a porovnať ju s falošnou bankovkou. Téma ich zaujala, pri návrhoch boli tvoriví. Rozprávali a trochu aj snívali, na čo všetko si chcú nasporiť, až budú pracovať. „Sporíme si na svoje sny“ - dovolenka, bicykel, vzdelanie, či auto. Aby si ich splnili, treba sa učiť, zamestnať a hlavne sporiť.
Mgr. T. Katreniaková
08. 05. 2025 - 7.5.2025 sme sa so žiakmi zúčastnili súťaže s názvom „Súťaž o najšikovnejšieho rómskeho futbalistu“, kd... >> čítaj viac
04. 05. 2025 - Náš projektový deň sa niesol v znamení praktického vyučovania. No nie len v jeden konkrétny deň, počas celého apríla ... >> čítaj viac
04. 05. 2025 - So žiakmi sme si pozreli krátky film o kyberšikane, ktorý slúžil ako úvod do témy. Následne sme viedli diskusiu, v kt... >> čítaj viac
>> všetky aktuality![]() |
![]() |