Aktualita: Európsky týždeň boja proti drogám
Dátum zverejnenia: 16. 11. 2014
Popis:
Tretí novembrový týždeň je vyhlásený ako „Európsky týždeň boja proti drogám.“
Aj my sme si ho pripomenuli. Ako koordinátorka prevencie som pripravila pre žiakov 1. až 4. ročníka zaijímavú aktivitu. Aktivita spočívala z 3 častí. V 1. časti sme sa mali rozhovor o tom, čo je to „DROGA“, aké má účinky, ako vyzerá, ako sa podáva, ale hlavne, ako nám škodí, aké trestné činy konáme pod ich vplyvom.. Potom sme si rozdelili drogy podľa druhu, ako: podľa legálnosti (aj vysvetliť, čo to znamená), závažnosti (ľahké, ťažké – tvrdé). V 2. časti, keďže pre nás „najbližším“ problémom je alkohol, sme si urobili malý kvíz o alkohole. Mal 11 otázok, na ktoré žiaci budú odpovedať ÁNO – NIE. No a v tej 3. časti žiaci nakreslia niektoré druhy drog v podobe pohľadnice.
Ako to prebiehalo:
Túto aktivitu som začala robiť so štvrtákmi v stredu 12.11.2014 na 2. hodine. Žiaci už mali nejaké vedomosti o drogách, s ktorými ma aj prekvapili, že o drogách toľko vedia. Rozdala som im výkresy vo formáte A5. Dali si ho po výške a na jednu stranu si napísali čísla od 1 do 11. Potom som im kládla otázky o alkohole. Žiaci odpovedali ÁNO-NIE. Na prekvapenie odpovedali skoro všetci na všetky otázky správne. Keď sme si urobili kvíz, na druhú stranu žiaci kreslili pohľadnicu na tému „Boj proti rakovine“. Aj som im napísala niekoľko nadpisov, ktoré mohli využiť a niektoré druhy drog, ako napr.: cigareta, fľaša s alkoholom -čučom, injekcia, lieky...
Vo štvrtok na 4. hodine sme sa o tom rozprávali v 1. ročníku. Žiaci ešte nepoznali význam slova „droga“. Na otázku, či počuli niekedy slovo droga, mi takto odpovedali: „To je pes“. (mysleli na druh psa doga, chichi). Ale potom som im postupne vysvetlila, čo to znamená. Čo to je, ako vplýva, ako nám môže byť zle, ako nám môže niekto dať otrávený cukrík a uniesť nás a všetko ostatné. Vždy, keď som im rozprávala o nejakej droge, nakreslila som ju na tabuľu. Keď sme mali kvíz, na otázky odpovedali len slovne, a keď odpovedali zle, s odpoveďou som im pomáhala. Taktiež kreslili aj pohľadnicu.
V piatok na tretej hodine som bola u žiakov 2. a 3. ročníka. Tieto ročníky boli spojené.
Aj títo žiaci už mali nejaké poznatky o drogách, ale nie až také ako štvrtáci. Ešte si dosť menili názvy niektorých drog, ako: mariánka, marína... Aj tu beseda prebiehala podobne ako u prvákov.
Keď besedy prebehli v každej triede, z výkresov, ktoré nakreslili žiaci, som vybrala tie najzaujímavejšie (mala som to ťažké, lebo všetky boli pekné) a aktualizovala som na chodbe nástenku určenú tejto téme.
Na moje prekvapenie žiaci vedeli dosť veľa o drogách, keďže sa o nich rozprávame každý rok. Ja len dúfam, že tieto vedomosti využijú v živote a nezačnú užívať tie tvrdšie drogy.
Bc. M. Micskiová
Počet zobrazení: 2247