Blokové vyučovanie II v 0.A
Cestovina – jedno jednoduché slovíčko. Každý si však vytvorí svoju asociáciu. Väčšinou spojenú s jedlom. Tak to bolo aj u žiakov nultého ročníka. Akonáhle sa im dostala do malých ručičiek, hneď sa po triede začalo ozývať „Ja to poznám!“, „Toto varí mama!“, „Ja mám rád špagety s kečupom a so syrom!“ a podobne. Bol to dobrý znak, že sa u žiakov prebudila zvedavosť. „Čo my s tým ideme robiť? Na čo nám to je? Však nie sme v cvičnej kuchynke.“ A vyučovanie mohlo začať. Najprv sme sa porozprávali ako sa také cestoviny vyrábajú a z čoho. Aká dlhá je cesta semienka – zrnka pšenice, kým z nej vznikne múka a neskôr cestovina, ktorú držia v ruke. So zatajeným dychom počúvali a sledovali pripravenú prezentáciu. Premýšľali ako to všetko vlastne je a ako to funguje. Na veľa vecí sa pýtali. Tu ale cesta našej cestoviny nekončila. Okrem rozvíjania slovnej zásoby, sme ju využili na hodine matematiky pri určovaní množstva, porovnávaní a počítaní vzostupne a zostupne. Napokon sme sa ju rozhodli využiť ako ozdobu. Každý žiak si vybral farbu, ktorá sa mu páči. Cestoviny zafarbili temperovými farbami. Kým farba zaschla, stihli si urobiť poriadok na svojom pracovnom mieste. Napokon ich navliekli na špagát. Vznikli pekné náhrdelníky, ktoré si odniesli domov.
Mgr. Viera Bardoňová
05. 11. 2024 - „Aby sa reč rómska úplne nevytratila“ Medzinárodný deň rómskeho jazyka je pre Rómov a Rómky oslavo... >> čítaj viac
30. 10. 2024 - Pri príležitosti tohto dňa som si pre žiakov pripravila komunikačné kartičky, kde mali pripravené otázky týkajúce sa ... >> čítaj viac
30. 10. 2024 - „Vám z detského srdiečka vľúdny pozdrav letí,veľa zdravia, šťastia od všetkých detí.Nech Vám úsmev ... >> čítaj viac
>> všetky aktuality